Visdomstand = Enbart smärta och problem?

Jag fick tre av mina visdomständer redan när jag gick på högstadiet. Trodde därmed att allt var frid och fröjd, men icket. Upptäckte min sista visdomstand innan helgen och insåg att den inte kom ut där den skulle. Eftersom jag nu bor i Bygdsiljum uppstod ett problem, jag skulle måsta gå till Burträsk tandläkare istället för min bästa tandläkare i Holmsund. Jag tog mig dit och hade handsvett from hell bara när hon röntgade. Det beslutades att jag skulle måsta ta bort den direkt och här började paniken sprida sig. Grät nu hysteriskt i en timme när de grävde och slet i min stackars lilla mun för att få ut den eländiga tanden. Dessvärre fick de inte ut hela tanden utan 2 av 3 rötter är fortfarande kvar, men hon ville inte försöka få ut dem också med tanke på mitt hysteriska grinande.
Nu såhär dagen efter ser jag tydligen ut som Lina i Emil i Lönneberga enligt sambon. Kul. Jag kan inte gapa och absolut inte le. Blir hemma från skolan idag också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0