Om att bo i en by

Man vet att man bor i en by i skogen när alla hälsar på alla och alla vet vad alla har för bil. Problem kan då lätt uppstå när man som jag kör sambons bil till och från skolan och inte alls känner alla och absolut inte vet vad alla har för bilar, men folk vet ju vem jag är(läs bilens ägare är) Irritation kan då uppstå när jag inte hälsar eller inte hinner hälsa. Jag funderar starkt på att klippa ut en hand i kartong och klistra fast framme i bilrutan så man inte missar att hälsa på någon. Tror dock inte att farbror blå tycker om att man klistrar upp något på framrutan. Fast frågan är ju om man ska göra sig ovän med invånarna i byn eller farbror blå? Det jag menar är att hälsar man inte på alla så kan man lätt få en hemsk stämpel på sig, och det vill man ju inte! Ni vet att rykten kan ju börja gå på Lill-Ica ;)
Maud Olofsson kan det här med att hälsa ur bilen, kanske för att hon också är från ett mindre ställe?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kör på modellen att jag börjat vinka åt ALLA :) Många gånger har jag ingen aning om vem jag hälsat åt, men ingen blir ju direkt sur över att någon okänd hälsar heller, så de flesta hälsar glatt tillbaka :)

2012-01-27 @ 11:52:52
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0