Tantsyndrom

Kvällens stora händelse:

Anders stog och väntade på skjuts till träningen och kikade ut genom fönstret, när han såg en polisbil köra in på vårat område. Jag flög upp ur soffan och kikade lite försiktigt ut genom persiennerna för att se polisbilen. Den körde runt och var påväg att fara härifrån när den helt plötsligt bromsar och gör en usväng tillbaka förbi våran lägenhet och stannar vid huset intill. Det stora problemet nu var att vi (mest Jag) inte kunde se vad som hände. Nyfikhenheten tog över och jag smög ut på balkongen för att kunna se. Fick dock inte någon klarhet i vad som hände i huset intill, men jag och Anders har våra aningar. Bäst att hålla lite koll på grannhuset nu.

Nu efteråt när jag har bearbetat händelsen kom jag på mig själv hur mycket tant jag är. Hur normalt är det egentligen att stå och kika genom persiennerna bara för att man är så nyfiken. Troligtvis det största tantsyndromet som finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0