Ronny

Sedan mitten på December och fram till Februari ska jag vara fiskvakt. Hittils har det gått bra med den lilla guldfisken Ronny. Han bor på salongen i sitt lilla akvarium och tittar på allt folk som är där. Jag tror han tycker det är roligare att vara där än att vara hemma. Han får liksom mer uppmärksamhet på salongen. Jag har däremot inte så bra hand om fiskar, eftersom jag aldrig har haft en fisk i hela mitt liv, men jag gör mitt bästa. Jag matar han varannan dag, byter vatten varje vecka, pratar lite med han nästan varje dag och ger honom mycket kärlek. Jag tror att han trivs bra hos mig, även om jag inte riktigt är en fiskvän. Härmodagen försökte han bita mig när jag skulle ge han mat, tror han är undernärd eftersom han är så galen i mat ? Tror dock inte att han skulle bita mig i fingret eftersom han är så liten och jag har aldrig hört att guldfiskar äter kött, meeeen man ska aldrig vara säker.

Jag ska hålla er uppdaterade om hur det går med Ronny, för om han dör är jag nämligen också död.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0