Ibland flyr man för man inte vill känna

Har pratat med en mycket bra vän ikväll. Hon har fått mig att inse vissa saker, viktiga saker. Ibland flyr man för man inte vill ta itu med saker eller känslor. Men det kommer surt efter. Känslorna hinner alltid ikapp en, även om man inte vill. Jag vill verkligen inte, men efter samtalet med min vän har jag insett att jag flyr, för att det känns lättare. Den lättaste utvägen är inte alltid den bästa. Jag har dock fått för mig att den är den bästa just nu. För att jag ska klara av dagen, natten, veckan, månaden. Jag vill inte ta itu med allt nu, inte ikväll, även om det är försent för det spränger redan bakom ögonen.

Tack för att du är ärlig och ger mig bra råd, även om jag inte tar åt mig av allt så vet jag att du har så jävla rätt!
Jag orkar bara inte bryta ihop...inte just nu...

Jag väljer att lyssna på larsa och grina en skvätt tills det känns bättre och jag lyckas somna.


Kommentarer
Postat av: sofia

Men vännen... Ska du inte ta och komma hit någon helg nu innan jul? Kram

2009-12-01 @ 23:29:20
URL: http://sofia-widmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0