Vändpunkten

Min dag har varit en av de längsta i hela mitt liv! Dagen började med att bilen var heeelt igensnöad, och jag hade ingen sop. Mina stickade vantar var som två stora snöbollar när jag var klar. När jag väl började köra insåg jag att fläkten har lagt av, typiskt. Hela bilen immade igen och jag såg nästan ingenting och fick köra 20km/h hela vägen.
När jag väl har tagit mig till salongen ringer min första kund och avbokar, även min andra och min tredje. Alla pga magsjuka. Sjukt lång förmiddag när man inte har nån kund!
Ljuspunkten var att mamma bjöd mig på lunch och nybakta lussebullar :) Hon är den bästa mamma man kan ha, trots ryggskott.
Eftermiddagen började likadant som förmiddagen, avbokningar och dötid. Men som tur var så var min lilla sötis där hela eftermiddagen. Lill-Rönne är min nya ljuspunkt här i livet. Han är nog den sötaste och snällaste hundvalpen. Han gjorde så eftermiddagen flöt på snabbare än förmiddan.

När jag slutade halv 7 gick jag hem i snöstormen, åt mat och städade lägenheten.
Nu ligger jag och känner mig hängig, vilket inte är okej eller särskilt lägligt. På torsdag åker vi nämligen till Sigtuna för en mini-semester som är väldigt behövlig. Jag behöver en vändpunkt, när allt blir positivt istället för jobbigt.


Familjen, ni gjorde mig sjukt stolt med en 4:e plats i Östersund! Jag önskade att jag hade följt med och fått se er!

Kommentarer
Postat av: Piff

Jag tror på en Glögg-kväll. Och då snackar vi givetvis Glögg-kväll à la Finlandsresa. Vad tror du?!

2008-11-25 @ 22:49:06
URL: http://passopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0