Lördag forts

Efter fikat idag så klippte jag Alice och hon blev jätte fin. Bröderna Johansson har spelat hockeyspel så bordet nästan rasade, matchen slutade i att Martin vann.

Innan middagen lekte Alice frisör på mig, och det var otroooligt skönt kan jag lova. Nu vet jag varför mamma mutade oss att kamma henne i evigheter. Middagen bestod av kyckling och ris som var väldigt gott.

Efter middagen har jag och Emelie tagit en massa roliga kort och skrattat.

Nu ska vi äta glass och sen lär det bli lite seaquence eller kortspel.

Idag har jag även lärt mig ett norskt ord som har en annan betydelse i sverige. Alice frågade mig varför jag inte hade någon luva på mig när vi skulle gå ut. Snabbt svarade jag att jag visst hade en luva som satt fast i jackan, men att jag inte ville ha på mig den för tillfället. Alice kollade jätte konstigt på mig och frågade samma sak igen. Vid det här laget insåg jag att "luva" nog inte betydde det jag trodde. Jag frågade snabbt Linda och fick veta att det var mössa, Haha. Saker och ting började klarna nu, och jag förklarade för Alice att jag inte hade med mig någon mössa till Norge, utan att jag hade ett pannband istället. Så tokigt det kan bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0